Navigace

Obsah

Úkoly z hudební nauky - II. pololetí

Typ: ostatní
....

Úkol č. 1 (pondělí 1. 2. 2021)

1. ročník: Zkus popsat, co je to takt?

2. ročník: Co je to akord?

3. ročník: Zjisti český význam následujících tempových označení: adagio, moderato, allegretto, allegro.

4. ročník: Co jsou enharmonické tóny?

5. ročník: Vyjmenuj 3 nejvýznamnější české hudební skladatele období romantismu.

 

Bonusový úkol pro všechny ročníky:

Antonín Dvořák ve své světoznámé Humoresce Ges dur (viz odkaz níže) díky zvláštnímu houpavému rytmu hlavní melodie zachytil pohyb jednoho dopravního prostředku, který Dvořák obdivoval. O jaký dopravní prostředek se jedná?

https://www.youtube.com/watch?v=IZly_IRJEsA

 

 

 

Úkol č. 2 (pondělí 8. 2. 2021)

1. ročník: Jaké druhy taktů znáš?

2. ročník: K čemu se nejčastěji používá akord?

3. ročník: Zjisti český význam následujících tempových označení: accelerando, ritardando

4. ročník: Uveď příklady enharmonických tónů?

5. ročník: Na jaký hudební nástroj hrál Bedřich Smetana a jaké skladby pro tento nástroj skládal?

 

Bonusový úkol pro všechny ročníky:

Součástí operních představení jsou i taneční čísla. Zjisti název tance z opery Rusalka A. Dvořáka (viz odkaz níže).

https://www.youtube.com/watch?v=PrZEmxdx2wI

 

 

 

Úkol č. 3 (pondělí 15. 2. 2021)

1. ročník: Co znamená legato?

2. ročník: Co je staccato?

3. ročník: Co je tónický kvintakord?

4. ročník: Kolik skladeb napsal W. A. Mozart?

5. ročník: Kolik oper složil Bedřich Smetana? Uveď název alespoň jedné z nich.

 

Bonusový úkol pro všechny ročníky:

Jaký nástroj hraje ve videu níže?

https://www.youtube.com/watch?v=9BiW2mVKk0w

 

 

 


Vytvořeno: 1. 2. 2021
Poslední aktualizace: 15. 2. 2021 06:44
Autor: ředitel