Obsah
Úkoly z hudební nauky - II. pololetí
Úkol č. 1 (pondělí 1. 2. 2021)
1. ročník: Zkus popsat, co je to takt?
2. ročník: Co je to akord?
3. ročník: Zjisti český význam následujících tempových označení: adagio, moderato, allegretto, allegro.
4. ročník: Co jsou enharmonické tóny?
5. ročník: Vyjmenuj 3 nejvýznamnější české hudební skladatele období romantismu.
Bonusový úkol pro všechny ročníky:
Antonín Dvořák ve své světoznámé Humoresce Ges dur (viz odkaz níže) díky zvláštnímu houpavému rytmu hlavní melodie zachytil pohyb jednoho dopravního prostředku, který Dvořák obdivoval. O jaký dopravní prostředek se jedná?
https://www.youtube.com/watch?v=IZly_IRJEsA
Úkol č. 2 (pondělí 8. 2. 2021)
1. ročník: Jaké druhy taktů znáš?
2. ročník: K čemu se nejčastěji používá akord?
3. ročník: Zjisti český význam následujících tempových označení: accelerando, ritardando
4. ročník: Uveď příklady enharmonických tónů?
5. ročník: Na jaký hudební nástroj hrál Bedřich Smetana a jaké skladby pro tento nástroj skládal?
Bonusový úkol pro všechny ročníky:
Součástí operních představení jsou i taneční čísla. Zjisti název tance z opery Rusalka A. Dvořáka (viz odkaz níže).
https://www.youtube.com/watch?v=PrZEmxdx2wI
Úkol č. 3 (pondělí 15. 2. 2021)
1. ročník: Co znamená legato?
2. ročník: Co je staccato?
3. ročník: Co je tónický kvintakord?
4. ročník: Kolik skladeb napsal W. A. Mozart?
5. ročník: Kolik oper složil Bedřich Smetana? Uveď název alespoň jedné z nich.
Bonusový úkol pro všechny ročníky:
Jaký nástroj hraje ve videu níže?
https://www.youtube.com/watch?v=9BiW2mVKk0w
Poslední aktualizace: 15. 2. 2021 06:44